REGULAMIN PLATFORMY ZAKUPOWEJ
b2b.promienieslonca.pl
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Platforma Zakupowa b2b.promienieslonca.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie i jest przeznaczona wyłącznie dla Przedsiębiorców.
- Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Platformę Zakupową b2b.promienieslonca.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Platformy Zakupowej b2b.promienieslonca.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
- REGULAMIN - niniejszy regulamin Platformy Zakupowej.
- PLATFORMA ZAKUPOWA – serwis internetowy Usługodawcy przeznaczony wyłącznie dla Przedsiębiorców działający pod adresem b2b.promienieslonca.pl
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
- FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej b2b.promienieslonca.pl umożliwiający utworzenie Konta.
- KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
- NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Produktów dostępnych w Platformie Zakupowej.
- KOSZYK – Usługa Elektroniczna dostępna na stronie internetowej b2b.promienieslonca.pl umożliwiająca złożenie Zamówienia.
- FORMULARZ KONTAKTOWY - formularz dostępny na stronie internetowej b2b.promienieslonca.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
- SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – „POL-ENSA” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:5492199256, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Słowackiego 1, 32-630 Zator NIP: 5492199256, REGON: 120455472., adres poczty elektronicznej (e-mail): b2b@promienieslonca.pl, numer telefonu: +48 534 068 068, +48 502 292 912.
- USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
- KLIENT – Usługobiorca będący Przedsiębiorcą, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Platformy Zakupowej.
- PRODUKT – dostępna w Platformie Zakupowej rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
- Platforma Zakupowa b2b.promienieslonca.pl prowadzi sprzedaż detaliczno-hurtową Produktów wyłącznie na rzecz Klientów będących Przedsiębiorcami, za pośrednictwem sieci Internet na terenie Polski.
- Przeglądanie asortymentu Platformy Zakupowej (opisu Produktów) oraz dokonywanie Zamówień poprzez stronę wymaga założenia Konta. Założenie Konta jest bezpłatne.
- Klient zobowiązany jest do akceptacji Regulaminu w momencie rejestracji Konta. Po zakończeniu procesu rejestracji Usługodawca wysyła potwierdzenie dostępu do systemu sprzedaży na podany w trakcie rejestracji adres mailowy. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu Rejestracji.
- Produkty oferowane w Platformie Zakupowej są nowe, wolne od wad i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Platformy Zakupowej nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Platformy Zakupowej podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Platformy Zakupowej jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta może ulec zmianie w odniesieniu do poszczególnych Produktów, po złożeniu przez Klienta Zamówienia (w szczególności wskutek zmian kursów walut lub zmian Cen producenta).
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Platformie Zakupowej przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się na swoje Konto,
- wybrać Produkty,
- odznaczyć zamawianą ilość, następnie dodać do koszyka i zatwierdzić Zamówienie.
- Platforma Zakupowa realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy tj. od 8:00 do 16:00 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 16:00, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
- Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
§4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z §3 pkt 9 do 10.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji, powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania oraz przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji zawiera potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do przesyłki lub wysyłany na adres mailowy Klienta zapisany w Koncie Klienta.
- Jeżeli Klient będący Przedsiębiorcą otrzyma niepełną dostawę tzn. nie otrzyma niektórych zamówionych Produktów (w szczególności z powodu braku w magazynie lub innych przyczyn niezależnych od Sprzedawcy), a jednocześnie chciałby otrzymać dany Produkt, to jest on zobowiązany do złożenia nowego Zamówienia.
§5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- płatność przy odbiorze za tzw. pobraniem,
- płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
- W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 17 1050 1214 1000 0090 8169 3575 (ING Bank Śląski) „Pol-Ensa” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Słowackiego 1, 32-640 Zator, NIP: 5492199256. W tytule przelewu należy wpisać "Zamówienie nr........"
- W przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych adresowych. Klient jest zobowiązany do zapłaty za Zamówienie i odebranie Produktu od dostawcy.
- W przypadku płatności wskazanej w pkt 1.1 Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty Ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie ustalonym ze Sprzedawcą.
- W przypadku zamówień wysyłanych poza granice Polski oraz wyboru płatności opisanej w pkt 1.1, Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu. Zdanie poprzedzające nie dotyczy przypadków ustalonej płatności terminowej.
§6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
- Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wartości brutto Produktów lub wagi zrealizowanego Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat cen dostaw znajdują się w zakładce „Koszyk” na stronie Platformy.
- Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
- czas kompletowania Produktu wynosi do 14 dni roboczych od momentu przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę,
- dostawa Produktu przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. od 1 do 2 dni roboczych (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
- Klient może odebrać Produkt osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym lub mailowym.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, termin gotowości do odbioru może ulec wydłużeniu.
§7
REKLAMACJA I ZWROTY PRODUKTÓW
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego podmiotem, o którym mowa w § 9 Regulaminu z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r., podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą za wyjątkiem Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 9 z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r., zawiadomienia o nieprawidłowościach Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: b2b@promienieslonca.pl lub za pośrednictwem Formularza Kontaktowego dostępnego na stronie internetowej www.darynatury.pl w zakładce „Kontakt”. W powyższej wiadomości email należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
- 1.4. reklamacje odnośnie ilości dostarczonych Produktów oraz ewentualnych uszkodzeń Produktów będą rozpatrywane pod warunkiem ich zgłoszenia telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie 7 dni roboczych od odebrania przesyłki. Postanowienie to nie dotyczy Przedsiębiorców, o których mowa w § 9 Regulaminu,
- 1.5. w przypadku wystąpienia wady lub otrzymania niepełnowartościowego Produktu zakupionego u Sprzedawcy, Klient ma prawo do reklamacji i zwrotu w terminie 7 dni od daty dostarczenia Produktu. Postanowienie to nie dotyczy Przedsiębiorców, o których mowa w § 9 Regulaminu,
- 1.6. dla oceny wad fizycznych Produktu, należy go dostarczyć na adres: Koryciny 73, 17-315 Grodzisk. W przypadku Umów Sprzedaży zawieranych z Przedsiębiorcami, o których mowa w § 9 Regulaminu, dla oceny niezgodności Produktu z umową, podmiot, o którym mowa w § 9 ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt,
- 1.7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu otrzymania reklamacji,
- 1.8. w przypadku reklamacji Klienta będącego podmiotem, o którym mowa w § 9 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem, 1.9. odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres e-mail lub w inny podany przez Klienta sposób.\
- 2. Odstąpienie od umowy. 2.1. Z zastrzeżeniem pkt 2.10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie podmiotem, o którym mowa w § 9 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyn składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni, 2.2. w razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a podmiot, o którym mowa w § 9 Regulaminu ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem, 2.3. w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży podmiot, o którym mowa w § 9 Regulaminu zobowiązany jest zwrotu Produktu na adres: Dary Natury Sp. Z o.o. Koryciny 73, 17-315 Grodzisk 2.4. podmiot, o którym mowa w
-
- § 9 Regulaminu ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował podmiotu, o którym mowa w § 9 Regulaminu o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy, a także nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów podmiot, o którym mowa w § 9 Regulaminu, powinien obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym, 2.5. z zastrzeżeniem pkt 2.6 oraz 2.8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył podmiot, chyba że podmiot, o którym mowa w § 9 Regulaminu wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 2.7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, 2.6. jeżeli podmiot, o którym mowa w § 9 Regulaminu wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Platformę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, 2.7. jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od podmiotu, o którym mowa w § 9 Regulaminu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od podmiotu do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez podmiot, o którym mowa w § 9 Regulaminu, dowodu jej odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, Podmiot, o którym mowa w § 9 Regulaminu odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 2.1 niniejszego paragrafu ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy, 2.8. termin czternastodniowy, w którym podmiot, o którym mowa w § 9 Regulaminu może odstąpić od umowy, liczy się: a) dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym podmiot, o którym mowa w § 9 Regulaminu (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie, b) dla umowy, która obejmuje wiele Produktów które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części, c) dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów, d) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy. 2.9. prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi, o którym mowa w § 9 Regulaminu w wypadku Umowy Sprzedaży: a) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, b) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, c) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami, d) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, e) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia. 2.10. prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy jak i Klientowi w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym. 3. Zwroty. 3.1. Klient ma prawo do dokonania zwrotów towarowych w przypadku: a) Nowości wprowadzanych do oferty – w terminie 3 miesięcy od daty zakupu bez ograniczeń ilościowych, b) Produktów przeterminowanych – nie później niż 30 dni od zakończenia terminu przydatności do spożycia - w ilościach nieprzekraczających 5 % wartości obrotu towarowego netto realizowanego w miesiącu kalendarzowym poprzedzającym realizację zwrotów, c) Produktów w stałej ofercie sprzedażowej - w ilościach nieprzekraczających 1 % wartości obrotu towarowego netto realizowanego w okresie 3 miesięcy kalendarzowych poprzedzającym realizację zwrotów. 3.2. Zwroty towarów zgodnie z pkt 3.1 odbywa się na koszt Klienta.
§ 8
POZOSTAŁE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 9 Regulaminu.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem będącym Przedsiębiorcą w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości Ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta będącego Przedsiębiorcą z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi albo Klientowi (w przypadku dostawy z użyciem transportu własnego Sprzedawcy).
5. W przypadku dostawy za pośrednictwem przewoźnika Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
6. W przypadku dostawy z użyciem transportu własnego Sprzedawcy, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu wydania go Klientowi.
7. Klient będący Przedsiębiorcą jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. 8. W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika i stwierdzenia, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, Klient zobowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
9. W przypadku Zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, termin gotowości do odbioru może ulec wydłużeniu.
10. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
11. Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Platformy Zakupowej spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Platformy Zakupowej z infrastrukturą techniczną Klient
§ 9
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa, którą zawiera ze Sprzedawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
2.1. niedozwolonych postanowień umownych,
2.2. odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Produktu z umową,
2.3. prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
2.4. zasad dotyczących umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
§ 10
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Platformy Zakupowej korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
1.2. prowadzenie Konta w Platformie Zakupowej,
1.3. korzystanie z Newslettera,
1.4. wysłanie wiadomości za pośrednictwem Formularza Kontaktowego.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Platformie Zakupowej odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Platformy Zakupowej treści reklamowych. Treści te stanowią integralną część Platformy Zakupowej i prezentowanych w niej materiałów.
§ 11
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 10 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne. 2. Aby założyć Konto na Platformie, należy wypełnić Formularz Rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: Nazwa firmy, NIP, Imię i Nazwisko Zamawiającego, e-mail oraz numer telefonu. 3. Założenie Konta na Platformie jest bezpłatne. 4. Po zakończeniu procesu rejestracji Administrator wysyła potwierdzenie dostępu do systemu sprzedaży na podany w trakcie rejestracji adres mailowy. 5. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji. 6. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 7. Okres na jaki umowa zostaje zawarta: 7.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Platformie Zakupowej zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę, 7.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Platformie Zakupowej zawierana jest na czas nieoznaczony, 7.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony, 7.4. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłaniu wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę. 8. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: 8.1. komputer z dostępem do Internetu, 8.2. dostęp do poczty elektronicznej, 8.3. przeglądarka internetowa, 8.4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript. 9. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Platformy Zakupowej w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich. 10. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. 11. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 12
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Platformy Zakupowej Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: b2b@promienieslonca.pl.
- W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 13
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
- wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. prowadzenie Konta, Newsletter),
- Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: b2b@promienieslonca.pl
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia),
- wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 14
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem b2b@promienieslonca.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 14 pkt 3 oraz elementów wykorzystywanych na zasadzie licencji) są własnością „POL-ENSA” Spółki z ograniczoną wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:5492199256, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Słowackiego 1, 32-630 Zator NIP: 0000281285, REGON: 120455472. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony b2b.promienieslonca.pl, bez zgody Usługodawcy.
- Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony b2b@promienieslonca.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
- Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Platformy Zakupowej pod adresem b2b.promienieslonca.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej b2b.promienieslonca.pl użyte są w celach informacyjnych.
§15
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Platformę Zakupową zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sprzedawcą, a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
- Sądowe rozstrzyganie sporów:
- ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie podmiotem, o którym mowa w § 9 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z 17 listopada 1964 r.,
- ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Przedsiębiorcą, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Klient ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny.